Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Welkom op het AdWords forum!
16 September 2009, 04:54 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16 September 2009 om 05:53 PM door GF-Patdenb.)
Bericht: #1
Welkom op het AdWords forum!
Welkom op het Google AdWords Forum. Lees alvorens je iets post, de onderstaande richtlijnen even goed door, om misverstanden te voorkomen.

Waarom dit forum?

Google AdWords is een geavanceerd advertentiesysteem, ontwikkeld en beheerd door Google, Inc. Met Google AdWords is het mogelijk jou website zo hoog mogelijk in Google te laten komen, op de betaalde manier.

Deze manier is volledig naar wens aan te passen, Uiteindelijk komt het er wel altijd op neer dat je per klik betaald. Dit bedrag kan uiteenlopen van een paar cent per klik tot het oneindige per klik. Dit is geheel zelf te bepalen en zelf aan te passen naar je eigen wensen.

Het mooie van Google AdWords is, dat je zeer gericht je advertenties kunt plaatsen. Dit is te bepalen aan de hand van je zoekwoorden en/of je targeting. Je advertentie tekst kun je geheel naar wens maken en laten uitkomen op een pagina op jou website.

Juist omdat Google AdWords zo enorm uitgebreid is, is dit forum in het leven geroepen. Hier ben je van harte welkom ál je vragen te stellen over Google AdWords, maar houd er a.u.b. rekening mee, dat op een aantal vragen wij ook helaas geen antwoord hebben... Eén van de meest voorkomende vragen is dan ook:

"Hoeveel kost het dan per maand? "
- Dit is helaas onbekend en afhankelijk van de adverteerder, je eigen website, de hoeveelheid bezoekers op je website en de inhoud op je website. Zorg altijd voor originele, frisse en goed geschreven webinhoud, zodat advertenties die je plaatst zo relevant mogelijk zijn. Zorg dat je je bezoekers tiggert een aankoop bij jou te doen. Hier zijn honderden manieren voor en hopen je met dit forum een eind op weg te kunnen helpen.

Google-Forum | Patrick | Google Adwords Certified Professional | Step by Step Design
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
4 November 2009, 09:13 PM
Bericht: #2
RE: Welkom op het AdWords forum!
In mijn Adwords campagne lees ik iets over de conversion optimizer...
Wat betekend dit precies?
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
4 November 2009, 10:19 PM
Bericht: #3
De conversion optimizer doet eigenlijk precies wat die zegt. Je conversies verbeteren. Dit houdt in i.p.v. dat je zelf je campagne in de gaten houdt ( je CPC, je kosten per conversie etc.) Doet Google dit voor je.

Bijvoorbeeld:

Je verkoopt een paraplu.
Je krijgt normaal gesproken 10 kliks waarvan 1 daadwerkelijk jou paraplu aanschaft.
Voor die 10 kliks betaal je. € 5 euro. Dan zijn je kosten per conversie 5 euro. Je paraplu moet dan minimaal al 5 euro winst maken om de relevantie van je advertentie te behouden.
Hier heb je nog wat trucjes voor om dit te optimaliseren.

Maar je kunt het ook Google laten doen. Dit gebeurd met die Google AdWords Optimizer, wat Google doet is o.a. kijken wanneer er het meest op paraplu wordt gezocht Bijv. 's avonds tussen 19:00 en 20:00. Dan zet Google automatische jou CPC een beetje hoger. En dan kosten diezelfde 10 bezoekers misschien € 8,- i.p.v € 5,- , maar heb je i.p.v. 1 conversie wel 2 of 3. Waardoor de kosten per conversie weer zakken. Dit berekend Google zelf. Het voordeel hiervan is dat je niet meer naar je CPC hoeft te kijken en dat je Kosten per conversie aanzienlijk zakken en jij dus meer verkoopt voor minder geld. En bij 3 conversies hoef je nog maar € 2,66 van de winst van je paraplu af te trekken.

Ikzelf heb hier een proef periode van 2 maanden mee gedraaid, en met succes. De kosten per conversie zijn inderdaad een klein beetje gezakt ( is uiteraard verschillend per campagne ). Maar het omkijken naar de advertenties is wel ver gezakt. Normaal keek ik 2 a 3 keer per week of het niet uit de hand liep. Nu kijk ik 1x in de 2 weken en heb er dus bijna geen omkijken meer naar.

Ik hoop dat ik je vraag hiermee goed beantwoord heb.

Google-Forum | Patrick | Google Adwords Certified Professional | Step by Step Design
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
10 November 2009, 04:40 PM
Bericht: #4
Oke, mijn vraag is super beantwoord dank je wel.
Het is me helemaal duidelijk nu.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie: