Reactie plaatsen 

Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Google Chrome 4
2 February 2010, 11:02 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 2 February 2010 om 11:09 AM door GF-Jasper.)
Bericht: #1
Google Chrome 4
Wat is nieuw in Google Chrome 4?

Bookmarks

Nieuw in Google Chrome 4 is de mogelijkheid je bookmarks te synchroniseren. Hiermee heb je dus op al je computers dezelfde favorieten.

Extensies

Ook heb je in versie 4 van Google Chrome de mogelijkheid extensions toe te voegen met Chrome extensions een leuke en veel gebruikte extensie in FireFox, die extensies al jaren aanbied is "Mous Gestures". Voor mij een reden om bij FireFox te blijven. Het is een geweldige tool! Je kan doormiddel van je rechter muisknop in te drukken en je met je muis wat te tekenen iets aanroepen. Bijv. een nieuwe Tab, vorige volgende of je Tab sluiten.

Dit is een tool dat wanneer je er aan gewent bent je niet meer zonder kan. Ik zat zelfs in Google Chrome rechter muisknop in te drukken en te tekenen ( maarja dit werkte natuurlijk niet ). Maar nu met de extensies voor Google Chrome 4 is daar verandering in gekomen. Nu heb je Chrome Gestures een goede tool die net zo fijn werkt als die in FireFox. Veel extensies in Google Chrome zijn bij de meeste mensen al bekend in FireFox. Toch heeft Google al een assortiment van 1500 extensies.

Snelheid

De ontwikkelaars van Google Chrome hebben geprobeerd de browser nog net iets sneller te maken. Dit merk je vrij goed. Soms lijkt het alsof voordat je geklikt heb de browser al open staat. Ook het laden van webpagina's gaan zeer vlot.

De browser in gebruik.

Met een paar simpele tests waarbij Chrome met concurrerende browsers als Safari, Firefox, Opera en Internet Explorer vergeleken wordt toont aan dat Chrome het snelst presteert. Ook met een browser benchmark test scoort Chrome de meeste punten, gevolgd door Safari en Firefox. Qua geheugengebruik scoort Chrome wat minder. Tijdens een test, waarbij de browser zes vooraf bepaalde websites in tabbladen opent blijkt dat het geheugengebruik een stuk hoger ligt dan Firefox en Opera. Alleen internet Explorer had meer intern geheugen nodig. Dit is waarschijnlijk te verklaren dat elke tablad een nieuw proces is. Dit heeft Google bewust gedaan, wanneer er een tabblad crasht, crasht niet gelijk je gehele browser wat o.a. bij Internet Explorer wel het geval is.

Google-Forum | Patrick | Google Adwords Certified Professional | Step by Step Design
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
3 February 2010, 07:08 PM
Bericht: #2
RE: Google Chrome 4
Ik heb inmiddels 3 extensies in gebruik:
- Better Gmail
- goo.gl URL Shortener
- One Number

Daarnaast heb ik ook mijn favorieten gesynchroniseerd, erg handig als je vanaf 2 pc's werkt.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
3 February 2010, 10:33 PM
Bericht: #3
Haha heel hip!

Die goo.gl gebruik ik inderdaad ook, als je mijn laatste Twitter berichten bekijkt zie je ook dat ik die tegenwoordig gebruikt.

Ja moet gewoon natuurlijk als je zelf een "Google-Forum" hebBig Grin

Die andere die je noemde heb ik nog niet naar gekeken, maar ga ik ook eens proberen. Ook het synchroniseren heb ik zelf nog niet gedaan, mag namelijk eerst me bookmarks weleens opschonen.

Google-Forum | Patrick | Google Adwords Certified Professional | Step by Step Design
De website van deze gebruiker bezoeken Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
5 February 2010, 12:23 PM
Bericht: #4
Van de week heb ik nog Google Tasks toegevoegd. Zo is het to-do-lijstje ook buiten Gmail te gebruiken. Als je gebruikt maakt van Google Tasks is dit zeker een handige extensie.
Alle berichten van deze gebruiker zoeken
Reageren op dit bericht
Reactie plaatsen 

Ga naar locatie: