|
Google Buzz
|
|
10 February 2010, 11:12 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 February 2010 om 11:14 AM door GF-Patdenb.)
Bericht: #1
|
|||
|
|||
|
Google Buzz
Google Buzz!
Google Buzz is een nieuwe netwerksite die de concurentie aangaat met sites als Hyves en Facebook. Google Buzz maakt het mogelijk om binnen Gmail de online activiteiten van vrienden op allerlei andere websites te volgen. Via Google Buzz kunnen gebruikers bijvoorbeeld de Twitterupdates, de Flickr-foto's of de Blogger-posts van hun vrienden volgen. Zelf statusberichten, links, foto's of video's delen. Vrienden kunnen op de berichten reageren, of net als op bijvoorbeeld Facebook met één muisklik aangeven dat ze de update waarderen. Helaas is nog niet mogelijk om andere diensten zoals Twitter vanuit Google Buzz te updaten, maar het Google zegt daar wel aan te werken. Privacy Gebruikers kunnen updates markeren als privé of openbaar. In dat laatste geval worden de berichten ook zichtbaar op het Google Profile van de gebruiker en geïndexeerd door de zoekmachine van Google. Volgens Google wordt het echter ook eenvoudig om berichten alleen te delen met bepaalde contacten. Ook presenteerde Google een applicatie voor de iPhone en Googles eigen mobiele platform Android, waarmee gebruikers hun Google Buzz kunnen updaten en de berichten van hun vrienden kunnen bekijken. Locatie De applicatie maakt daarbij gebruik van de GPS-ontvanger waar de meeste smartphones over beschikken, om desgewenst te posten waar de gebruiker zich bevindt, en om Buzz-updates van gebruikers in de omgeving weer te geven. Daarnaast komt Google ook met nieuwe versies van zijn mobiele zoekmachine en van zijn mobiele kaartenapplicatie Google Maps, die gebruik maken van de nieuwe dienst. Het kan enkele dagen duren voordat alle gebruikers de Buzz-functionaliteit in hun Gmail aantreffen. Sociaal zoeken Google is al langer aan het experimenteren met sociale functies van internet. Zo lanceerde het bedrijf vorig jaar een sociale zoekdienst, waarbij ingelogde gebruikers van de zoekmachine resultaten te zien krijgen die afkomstig zijn uit hun eigen vriendenkring. Ook hield het een jaar geleden de dienst Latitude ten doop, waarmee gebruikers elkaar op de hoogte kunnen houden van hun lokatie, en kunnen bezoekers van Google Reader die dienst gebruiken om links met elkaar te delen. Zie hier een leuke video Google-Forum | Patrick | Google Adwords Certified Professional | Step by Step Design |
|||
|
10 February 2010, 11:13 AM
(Dit bericht is het laatst bewerkt op 10 February 2010 om 11:14 AM door GF-Jasper.)
Bericht: #2
|
|||
|
|||
|
RE: Google Buzz
Vet!
Ik ga meteen kijken... hoe kom je toch aan al dat Google nieuws iedere keer ![]() //EDIT zoals op de site vermeld staat: Google buzz schreef:We're still rolling out Buzz to everyone, so if you don't see it in your Gmail account yet, check back soon. bij mij staat het er nog niet bij
=================== - Seriously skilled coder - =================== |
|||
|
10 February 2010, 04:35 PM
Bericht: #3
|
|||
|
|||
|
Ik zag het ook op NU.nl. Bij mij staat hij er vooralsnog niet bij.
Google takes over the world... |
|||
|
11 February 2010, 10:21 AM
Bericht: #4
|
|||
|
|||
|
Google Buzz werkt nu in mijn Gmail! Test het ook!
Google-Forum | Patrick | Google Adwords Certified Professional | Step by Step Design |
|||
|
11 February 2010, 11:28 AM
Bericht: #5
|
|||
|
|||
|
Bij mij werkt het ook inmiddels. Kameraad van mij heeft vanochtend gepoept
.